Employer branding – na czym polega budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy?

Szybka Faktura 10/06/2024 brak odpowiedzi
 

Atrakcyjny wizerunek pracodawcy można budować na różne sposoby – niekiedy nie trzeba wiele, aby firma cieszyła się pozytywną opinią wśród kandydatów i obecnych pracowników. Jak zatem kreować markę przedsiębiorstwa na rynku?

Employer branding – co to takiego?

Employer branding polega na budowaniu atrakcyjnego wizerunku pracodawcy – zarówno w oczach już zatrudnionych osób, jak i w oczach przyszłych pracowników. Obejmuje on wszelkiego rodzaju działania, dzięki którym potencjalni kandydaci i aktualni pracownicy postrzegają organizację jako dobre, rozwojowe miejsce pracy. Employer branding dzieli się na:

  • wewnętrzny – działania, których celem jest budowanie i utrzymywanie atrakcyjnego wizerunku marki firmy w oczach obecnych pracowników, m.in. gwarantowanie rozwoju, uwzględnianie potrzeb zatrudnionych osób czy tworzenie przyjaznej atmosfery w organizacji;
  • zewnętrzny – działania, których celem jest dotarcie do nowych kandydatów i zachęcenie ich do udziału w rekrutacji, m.in. tworzenie atrakcyjnych ofert pracy, promowanie firmy w przestrzeni publicznej czy podkreślanie oferowanych benefitów.

Tworzenie atrakcyjnych ofert pracy i promowanie firmy

Absolutną podstawą w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy jest już samo ogłoszenie o pracę. To, w jaki sposób jest ono sformułowane, ma bardzo duży wpływ na pierwsze odczucia kandydatów. Ważne, aby oferta przykuwała uwagę i zawierała zwięzłe, lecz konkretne informacje – ogłoszenia pisane według utartego od lat schematu nie przyciągają wzroku. Zamiast na ogólnikach, które nic nie mówią odbiorcy o danym miejscu pracy, lepiej skupić się na unikalnych szczegółach, będących największymi wyróżnikami przedsiębiorstwa. Warto wspomnieć również o najatrakcyjniejszych benefitach pracowniczych, jakie zapewnia pracownikom pracodawca. Dobry krok stanowi ponadto promocja firmy w przestrzeni publicznej – np. na uniwersytetach, jeśli poszukiwani są właśnie kandydaci z konkretnym wykształceniem.

Szansa na rozwój pracowników

Chcąc stworzyć pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy, warto podkreślać również możliwości, jakie zapewnia ona zatrudnionym. Szansa na dokształcanie, pozyskiwanie nowych umiejętności i wspinanie się po szczeblach kariery dla większości pracowników ma kluczowe znaczenie. W przypadku braku rozwoju wiele osób decyduje się na poszukiwania nowego miejsca zatrudnienia. Pożądani pracodawcy gwarantują zatem swoim pracownikom możliwość ciągłego rozwoju, m.in. dzięki organizowanym szkoleniom i warsztatom branżowym.

Benefity pracownicze

Wiele osób poszukuje pracodawcy, który oprócz możliwości rozwoju zagwarantuje im ciekawe benefity pracownicze. W ostatnich latach większą popularnością niż karnety sportowe czy pakiety medyczne cieszy się praca zdalna lub hybrydowa, czterodniowy tydzień pracy czy dostęp do platform streamingowych. Pracownicy doceniają również możliwość korzystania ze wsparcia psychoterapeutów, dofinansowanie wypoczynku czy bony towarowe. Firma, która zapewnia zatrudnionym osobom takie lub inne dodatki, od razu przykuwa większą uwagę.

Uwzględnianie potrzeb pracowników

Employer branding powinien opierać się również na godnych warunkach pracy i uwzględnianiu potrzeb pracowników. To ważne, aby pracodawca słuchał zatrudnionych osób, rozmawiał z nimi o ich odczuciach, a przede wszystkim – brał je pod uwagę w codziennych działaniach, np. podczas ustalania grafiku czy planowania urlopów. Obecnie w wielu firmach pojawiają się wielokulturowe zespoły – osoby o innej narodowości czy wyznaniu powinny być traktowane na równi z pozostałymi pracownikami. Dobrze również, jeśli pracodawca uwzględnia potrzeby pracowników będących rodzicami.

Wystawiaj faktury w naszym systemie

Wypróbuj przez 45 dni za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *