Pozytywny wizerunek pracodawcy to podstawa opartych na zaufaniu relacji w firmie. Z kolei możliwość dokładnego wglądu w korzyści wiążące się z objęciem konkretnego stanowiska pozwala na zwiększenie zainteresowania ofertą pracy. Na czym dokładnie polega employer branding i jak zadbać o jego skuteczność?
Employer branding – co to?
Odpowiednio przygotowana strategia budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy powinna być skierowana zarówno do pracowników danej firmy, jak i potencjalnych kandydatów, którzy mogą być zainteresowani objęciem danego stanowiska. Employer branding to przede wszystkim podkreślanie atutów związanych z przebywaniem w konkretnym miejscu pracy wpływających na dobrą atmosferę w biurze. Co ma na celu takie podejście? Osoby zatrudnione mające świadomość dotyczącą oferowanych przez firmę benefitów mogą m.in. wykazywać bardziej pozytywne nastawienie względem codziennych obowiązków.
Jak dbać o employer branding w procesie rekrutacji?
Zatrudnianie pracowników to nieodłączny element prowadzenia biznesu. Warto pamiętać o tym, że sprawdzanie kompetencji osób zainteresowanych objęciem danego stanowiska to nie wszystko. Pracodawca także powinien uczestniczyć aktywnie w procesie rekrutacji, promując swoją firmę np. poprzez:
- prezentowanie oferty marki na targach pracy,
- prowadzenie profilów firmy w mediach społecznościowych,
- współpracowanie z uczelnianymi biurami karier,
- udostępnianie informacji o ofertach pracy oraz możliwościach rozwoju ścieżki kariery w firmie na oficjalnej stronie marki.
Co więcej, podczas przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej pracodawca również ma szansę opowiedzenia osobie zainteresowanej stanowiskiem o korzyściach związanych z pracą w danym miejscu.
Na czym polega wewnętrzny employer branding?
Wdrażając skuteczną strategię employer brandingu, nie należy zapominać również o obecnych pracownikach firmy. W tym celu można skorzystać ze sprawdzonych form wewnętrznego promowania marki i kształtowania pozytywnej atmosfery w miejscu zatrudnienia. Wśród działań obejmujących employer branding i skierowanych do stałych pracowników można wyróżnić:
- organizację konkursów z nagrodami z okazji świąt i nie tylko,
- imprezy, szkolenia i wyjazdy integracyjne,
- udogodnienia dla osób aktywnych takie jak karta MultiSport,
- uczestnictwo w programach rozwojowych.
To wciąż nie wszystkie dostępne możliwości, ale jest z czego wybierać. Wdrażanie atrakcyjnych form spędzania czasu w firmie pozwala również zachować pozytywne relacje między pracownikami.
Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą employer branding?
Lepsza znajomość motywacji pracowników, którą można odkryć poprzez testowanie wewnętrznych form employer brandingu, co ułatwia zarządzanie i delegowanie konkretnych zadań. Korzystając z programów rozwojowych i szkoleń odbywających się w miłej atmosferze, osoby zatrudnione nie tylko zyskują nowe umiejętności, ale i uczą się lepiej pracować w zespole. Dodatkowo, pracownicy zadowoleni ze swojego stanowiska oraz wiążących się z nim benefitów są także bardziej zmotywowani i wydajniejsi w czasie realizacji obowiązków.
Employer branding niewątpliwie niesie ze sobą mnóstwo korzyści, które pozwalają na dynamiczny rozwój firmy, jednocześnie nie powodując gorszych relacji w strukturach pracowniczych. Umiejętne prowadzenie strategii promowania marki stanowi więc podstawę sukcesu.