Prowadząc sklep online, przedsiębiorcy stale szukają sposobów na pozyskanie kolejnych klientów i zwiększenie sprzedaży. Przedstawiamy kilka skutecznych metod, dzięki którym konsument zdecyduje się na ponowne zakupy w danym miejscu!
Biznes online w Polsce
Liczba sklepów internetowych w Polsce stale rośnie, co może mieć związek z pandemią i koniecznością wprowadzenia zmian w wielu biznesach. Liczba obecnie zarejestrowanych sklepów online w naszym kraju to prawie 54 tysiące! Najwięcej z nich oferuje klientom odzież, urządzenia elektroniczne, książki czy akcesoria do domu. Prawda jest jednak taka, że w e-sklepach jesteśmy obecnie w stanie kupić naprawdę wszystko – włącznie z żywnością!
Więź z klientami
Chcąc przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego, warto zbudować z nim więź i stale ją wzmacniać. Absolutną podstawą są w tym przypadku działania w social mediach i interakcja z odbiorcami. Regularne odpisywanie na komentarze i wiadomości sprawia, że konsumenci czują się ważni. O relację warto dbać zarówno z tymi, którzy już korzystali z naszych usług, jak i z potencjalnymi nowymi klientami. Oprócz aktywności w komentarzach czy na czacie sklepu warto również raz na jakiś czas zorganizować live’a – np. na Facebooku marki. Da on klientom możliwość zadawania pytań dotyczących oferowanych usług, a ponadto – pozwoli im podzielić się swoją opinią czy sugestiami na temat asortymentu.
Odpowiednia promocja biznesu
Odpowiednia promocja to coś, o czym zawsze należy pamiętać, prowadząc biznes online. Obecnie mamy duże możliwości działania – social media, blogi, filmy w sieci, influencer marketing… Wszystko pozwala dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców. Regularna aktywność w mediach społecznościowych, publikowanie ciekawych treści, newsletter czy e-mail marketing umożliwiają pozyskanie kolejnych klientów i zatrzymanie ich na dłużej. Kluczem do sukcesu są w tym przypadku odpowiednie kampanie reklamowe. Możemy również organizować konkursy dla klientów – takie akcje w sieci bardzo zwiększają widoczność marki. Promocja online w połączeniu z reklamą marki poza Internetem ma bardzo duże znaczenie w rozwoju biznesu.
Strona przyjazna dla kupujących
Aby zachęcić odbiorców do korzystania z naszych usług, warto zadbać o to, aby witryna e-sklepu była intuicyjna, przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Wiele osób ceni sobie także możliwość robienia zakupów online bez konieczności zakładania konta. Użytkownicy zarejestrowani w sklepach internetowych często mogą z kolei liczyć na drobne dodatki do paczek czy zniżki na kolejne zakupy. Warto dać odbiorcom możliwość wyboru, tak, aby każdy z nich był zadowolony.
Upominek do zamówienia i opłacalne zestawy
W świadomości klientów na długo zachowują się marki, które dodają coś od siebie do zamówień. Nawet najdrobniejszy gadżet w postaci breloczka czy magnesu z logo sprawia, że klient kojarzy naszą firmę pozytywnie. Co więcej, drobny upominek do zamówionej paczki stanowi także doskonałe narzędzie marketingowe. Warto również oferować klientom zestawy produktów lub usług. Kupno artykułów w zestawie jest zazwyczaj znacznie bardziej opłacalne finansowo dla konsumentów – a firma wcale na tym nie traci.
Bezpłatna dostawa i darmowy zwrot
Wielu klientów zwraca uwagę na możliwość dokonywania bezpłatnych zwrotów zakupionych towarów. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku dostawy – jeśli w danym sklepie jest ona darmowa, znacznie chętniej wybierają oni właśnie to miejsce, a nie konkurencję. Świadomość, że oprócz opłaty za produkt nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów, znacząco ułatwia decyzje zakupowe.