Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Szybka Faktura 15/03/2024 brak odpowiedzi
 

Ogłoszenie o pracę nie tylko wpływa na powodzenie procesu rekrutacji, ale i mówi wiele o pracodawcy oraz całym przedsiębiorstwie. W jaki sposób napisać ofertę rekrutacyjną, aby była ona naprawdę skuteczna?

Skuteczne ogłoszenie o pracę – klucz do owocnej współpracy

Odpowiednio sformułowane ogłoszenie o pracę może się okazać prawdziwym kluczem do sukcesu. To ważne, aby określało ono z góry, jakich cech pracodawca oczekuje od kandydata – dzięki temu osoby, które nie spełniają wymagań, będą mogły od razu przejść do innych ogłoszeń. To z kolei pozwoli znacząco skrócić proces rekrutacji, który trwa niekiedy przez wiele tygodni. Ciekawa treść, wyróżniająca daną ofertę spośród ofert konkurencji, może skutecznie zachować się w pamięci i poskutkować prawdziwą lawiną kandydatów.

Pamiętaj o podstawowych elementach ogłoszenia o pracę

Tworząc ogłoszenie o pracę, należy uwzględnić w nim m.in. takie elementy jak:

  • przedstawienie firmy – w tym punkcie warto skupić się nie tylko na charakterze działalności czy lokalizacji, ale i na możliwościach rozwoju czy kwestiach, które wyróżniają przedsiębiorstwo na tle konkurencji;
  • oczekiwania względem potencjalnego pracownika – zarówno w kwestii doświadczenia zawodowego, wykształcenia i kompetencji twardych, jak również w kwestii umiejętności miękkich;
  • opis stanowiska – kluczowe obowiązki, jakie pracownik będzie wykonywał każdego dnia;
  • warunki zatrudnienia – rodzaj umowy, na jaką może liczyć kandydat na danym stanowisku, wymiar czasu pracy, wynagrodzenie (konkretne lub w postaci „widełek”), pozapłacowe benefity pracownicze.

Pamiętaj o konkretach

Pisząc ogłoszenie o pracę, postaraj się, aby sformułowania były zwięzłe, jasne i konkretne. Na portalach ogłoszeniowych możemy znaleźć mnóstwo ofert zawierających wyłącznie ogólne informacje, które nic nie mówią kandydatowi o danej firmie i stanowisku. Zazwyczaj są one tworzone według popularnych schematów. Postaraj się więc zawrzeć w swoim ogłoszeniu jak najwięcej szczegółów, które wyróżniają Twoją organizację, pamiętając jednocześnie o tym, aby nie było ono zbyt długie.

Dostosuj język do charakteru swojej firmy

Jeżeli poszukujesz pracowników do agencji kreatywnej, w której panuje na co dzień luźna, wspierająca atmosfera, postaraj się oddać ją już w treści ogłoszenia. Dostosuj język oferty rekrutacyjnej do tego, w jaki sposób odnoszą się do siebie współpracownicy i kierownictwo. W ten sposób wzbudzisz zaufanie kandydatów, a oni upewnią się, że pasują do danej firmy. Możesz wspomnieć również o konkretnych wartościach organizacji i zastosować żargon charakterystyczny dla Twojej branży. Jeśli natomiast tworzysz ogłoszenie o pracę do kancelarii notarialnej czy biura poselskiego, język będzie zupełnie inny.

Jeżeli w swoim ogłoszeniu uwzględnisz wszystkie niezbędne elementy, jednocześnie stosując się do powyższych zasad, możesz liczyć na aplikacje wielu obiecujących kandydatów – a stąd już niedaleka droga do owocnych rozmów i zatrudnienia dobrego specjalisty.

Wystawiaj faktury w naszym systemie

Wypróbuj przez 45 dni za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *