Chcesz prowadzić biznes? Oto 5 książek, które powinieneś znać

Szybka Faktura 03/09/2024 brak odpowiedzi
 

Na każdego, kto zamierza postawić swoje pierwsze kroki w prywatnym biznesie, czeka wiele wyzwań i sporo ciężkiej pracy. Dlaczego by więc nie ułatwić sobie drogi do sukcesu i nie skorzystać z porad osób doświadczonych? 5 książek biznesowych na dobry początek to właściwe przygotowanie do podejmowania przedsiębiorczych decyzji w przyszłych działaniach.

1. Zjedz tę żabę

W pierwszym zetknięciu z pozycją „Zjedz tę żabę” Briana Tracy’ego mogłoby się wydawać, że nie jest ona do końca skierowana do ludzi biznesu, jednak to tylko pozory. Lektura ta może stanowić dobrą opcję na początek. W książce zostały zawarte cenne informacje dotyczące kształtowania w sobie przedsiębiorczego nastawienia. „Zjedz tę żabę” wskazuje m.in. na istotną rolę determinacji w procesie rozwijania własnego biznesu czy podejmowania innych, ważnych przedsięwzięć. Sporo uwagi poświęconej zostało również technikom ułatwiającym nieodkładanie zadań na później.

2. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

Niewątpliwie człowiek biznesu powinien być również dobrym ekonomistą oraz analitykiem. Warto więc bliżej przyglądać się konkretnym mechanizmom, które niekiedy rządzą naszym umysłem. „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” Daniela Kahnemana to pozycja dla każdego, komu zależy na wzmocnieniu swojej efektywności w podejmowaniu trafnych decyzji. Autor wskazuje na sposoby usprawniające logiczne postępowanie w sferze biznesowej, które to pozwala na skuteczne zwiększanie zysków.

3. Droga Toyoty

Napisana przez Jeffreya K. Likera „Droga Toyoty” przypadnie do gustu nie tylko miłośnikom motoryzacji. Skuteczne zarządzanie biznesem opiera się bowiem na pewnych uniwersalnych zasadach, dlatego warto uczyć się od najlepszych. Książka skupia się na zagadnieniach konkurencji oraz sposobach wzmacniania swojej pozycji na rynku względem innych firm. Dodatkowo z uwagi na wzbogacenie tej lektury konkretnymi studiami przypadków czytelnik ma szansę dostrzeżenia wad oraz zalet danych stylów postępowania w różnych sytuacjach.

4. Pułapki Small Biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę

Z pewnością doskonale wiesz, jak to bywa z dobrymi radami – nie zawsze przynoszą korzyści. Podobnie jest w biznesie, co umiejętnie objaśnia Marek Jankowski w swojej książce „Pułapki Small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę”. Autor bez skrępowania punktuje wszystkie, wciąż pokutujące przekonania o prowadzeniu biznesu niemające odniesienia w rzeczywistości. Lektura ta stanowi zatem odpowiednie rozwiązanie dla tych, którzy wolą uczyć się na cudzych błędach.

5. Biblia e-biznesu 3.0

Wydana w 2021 roku pod redakcją Maciej Dutko „Biblia e-biznesu 3.0” to kompendium wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego. Rzetelne informacje pochodzące od specjalistów w swoich dziedzinach obejmują m.in. takie zagadnienia jak: budowanie strategii sprzedażowych, dbanie o bezpieczeństwo firmy w sieci oraz optymalizacja i automatyzacja procesów. Bogaty w informacje poradnik świetnie sprawdzi się na etapie wyboru modelu biznesowego.

Wystarczy chwila uwagi poświęconej najważniejszym zagadnieniom dotyczącym prowadzenia biznesu opisanym w uznanych pozycjach książkowych, aby poszerzyć swoją wiedzę. Teoretyczne przygotowanie może bowiem bardzo korzystnie zaprocentować w przyszłych działaniach sprzedażowych.

Wystawiaj faktury w naszym systemie

Wypróbuj przez 45 dni za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *