Prowadzenie własnego biznesu to nie taka łatwa sprawa – warto więc szukać narzędzi, które mogą nieco je ułatwić i pomóc w osiągnięciu sukcesu. Jednym z nich są biznesowe książki oraz poradniki – i właśnie na nich się dzisiaj skupimy. Sprawdź, które tytuły szczególnie warto znać.
„The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia” – Steven Bartlett
Książka „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia” to zbiór 33 konkretnych zasad, które pomagają osiągać doskonałe wyniki na obszarze zawodowym oraz osobistym. Pozwalają one zrozumieć, jak zorganizować własne życie, przekonywać innych do swoich wartości i kierować zespołem w firmie. Łącząc ze sobą osobiste doświadczenia, historie innych oraz wyniki badań, autor jasno wskazuje, w jaki sposób zdefiniować sukces i wykorzystać własny potencjał w codziennych działaniach. Steven Bartlett jest inwestorem w ponad czterdziestu spółkach, przedsiębiorcą, który zdobył wiele nagród, prelegentem i twórcą internetowego contentu.
„Świadomy lider” – Witold Kowalski
Poradnik biznesowy „Świadomy lider” to książka byłego CEO Nike Poland. Wykorzystując swoje 30-letnie doświadczenie w biznesie, Witold Kowalski podpowiada w niej, co robić, aby być świadomym liderem – zarówno zespołu, jak i całej firmy. Tytuł zawiera wskazówki na temat inspiracji do zmian, skutecznego zarządzania ludźmi oraz dokonywania lepszych biznesowych wyborów. Wielu czytelników uznaje tę książkę za biblię każdego przedsiębiorcy – nie tylko tego, który stawia pierwsze kroki w biznesie.
„7 nawyków skutecznego działania” – Stephen R. Covey
Autor tej książki znalazł się na liście najbardziej wpływowych ludzi Ameryki. „7 nawyków skutecznego działania” to prawdziwy bestseller rozwojowych tytułów, w którym wyszczególniono 7 konkretnych nawyków ułatwiających życie i zwiększających skuteczność działań. Każdy z nich został podzielony na tygodniowe części, które zachęcają do skupienia się zarówno na rozwoju zawodowym, jak i na innych aspektach życia, np. rodzinie. Książka wskazuje, w jaki sposób wykorzystać swój potencjał oraz możliwości i udowadnia, że wypracowanie konkretnych nawyków umożliwia wprowadzenie zmian w zakresie m.in. menedżerskiego przywództwa czy budowania relacji. Wszystkie swoje tezy Stephen R. Covey zilustrował za pomocą własnych doświadczeń.
„48-godzinna doba” – Maciej Wieczorek
Jedną z książek, którą powinien przeczytać każdy przedsiębiorca, jest też „48-godzinna doba” autorstwa Macieja Wieczorka. Jej treść skupia się głównie na metodach zarządzania czasem, które umożliwiają efektywne wykonywanie jeszcze większej liczby zadań. Właściwe zarządzanie czasem jest bowiem w stanie znacząco ułatwić osiągnięcie sukcesu – nie tylko w biznesie, ale i w innych dziedzinach życia. Autor wskazuje na ponad 100 konkretnych technik organizacji czasu, spośród których najmocniejsze mogą pomóc zaoszczędzić nawet 60 godzin w ciągu miesiąca. Książka daje jasne wskazówki na temat tego, jak stać się bardziej produktywnym, przedstawia gotowy system zarządzania wieloma zadaniami jednocześnie i wyjaśnia strategię Kurt Vonneguta ułatwiającą planowanie.