Oferty pracy – jak je konstruować, by przyciągać kandydatów?

Szybka Faktura 26/08/2022 brak odpowiedzi
 

Opublikowanie oferty to pierwszy etap poszukiwania kandydatów do pracy. Treść ogłoszenia może skutecznie zachęcić do aplikowania na dane stanowisko lub… jeszcze skuteczniej do tego zniechęcić. Jak konstruować ogłoszenia o pracę, aby przyciągały one doświadczonych specjalistów?

Najważniejsze elementy ogłoszenia o pracę

Istnieje kilka podstawowych elementów, których nie powinno zabraknąć w żadnym ogłoszeniu o pracę. Jednym z nich są oczekiwania względem kandydata – m.in. konkretne doświadczenie, wykształcenie czy dodatkowe uprawnienia, np. prawo jazdy. W ogłoszeniu powinien znaleźć się również dokładny opis stanowiska w zrozumiałym dla kandydatów języku. Kolejnym istotnym elementem oferty pracy jest zakres obowiązków pracownika. Dzięki nim kandydat jeszcze przed rozmową może zdecydować, czy to praca dla niego. W ogłoszeniu należy wspomnieć także o warunkach zatrudnienia, jakie oferuje firma. Jeżeli zależy nam na pracowniku na pół etatu, zawsze warto to zaznaczyć – wówczas osoby poszukujące zatrudnienia na cały etat automatycznie przejdą do kolejnego ogłoszenia. Oferta pracy powinna zawierać też klauzulę o danych osobowych wraz z prośbą o umieszczanie jej w CV.

Krótkie, ale ciekawe przedstawienie firmy

Kandydaci lubią już na wstępie wiedzieć co nieco o firmie, do której zamierzają aplikować. Krótka, zwięzła, ale interesująca wzmianka na temat działalności przedsiębiorstwa zawsze jest w ogłoszeniach mile widziana. Dzięki niej osoba zainteresowana ofertą może wczuć się w rolę pracownika danej organizacji i przemyśleć, czy charakter jej działalności to właśnie to, czego szukała.

Wzmianka o benefitach pracowniczych

Czymś, co skutecznie przyciąga kandydatów na dane stanowisko, jest informacja o benefitach pozapłacowych – np. pakietach opieki zdrowotnej, zniżkach do klubów fitness czy abonamentach na samochód. Nie tylko zachęcają one do aplikowania właśnie w danej firmie, ale i ukazują atmosferę, jaka w niej panuje. Wzmianka o benefitach, na jakie mogą liczyć pracownicy, mówi także wiele o zaangażowaniu przełożonego w rozwój swoich pracowników – bo przecież nie samą pracą żyje człowiek! Widząc ofertę z wyszczególnionymi dodatkami dla zatrudnionych, kandydat chętniej wybierze właśnie tę firmę – szczególnie jeśli w ogłoszeniach konkurencji nie ma informacji o benefitach.

Zrozumiała treść i szczegóły zamiast ogółów

Konstruując ofertę pracy, która ma przyciągnąć doświadczonych specjalistów, należy używać prostego, zrozumiałego języka. Jasny przekaz zawsze jest strzałem w dziesiątkę – podobnie jak konkretne, szczegółowe informacje w zamian za nic niemówiące ogólniki. Przykładowo, zamiast informować o tym, że pracownicy mają dostęp do wielu szkoleń, lepiej wymienić kilka najciekawszych kursów, jakie zostały przeprowadzone w ostatnim czasie. Pisząc o benefitach, warto natomiast wyszczególnić konkretne dodatki, które czekają na pracowników. Istotne jest również to, aby w ogłoszeniu o pracę znalazły się właśnie takie informacje, jakie chciałby zobaczyć kandydat – należy więc pamiętać o dopasowaniu treści oferty do konkretnej grupy docelowej. Warto pamiętać o tym, że informacje zawarte w ogłoszeniu o pracę stanowią niejakie zaproszenie kandydata do dalszych rozmów o warunkach zatrudnienia. Dopiero podpisana umowa jest ich stuprocentowym odzwierciedleniem. Lepiej jednak już w ogłoszeniu umieszczać wiarygodne informacje na temat danej firmy – pokazuje to szacunek pracodawcy do kandydatów.

Wystawiaj faktury w naszym systemie

Wypróbuj przez 45 dni za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *