Trendy w e-commerce w 2023 roku – przegląd

Szybka Faktura 25/01/2023 brak odpowiedzi
 

W roku 2023 rynek handlu e-commerce zdominuje kilka nowych trendów. Będą one związane m.in. z automatyzacją procesów, ulepszeniem chat-botów czy szybszymi płatnościami. Jakich dokładnie tendencji możemy spodziewać się w nowym roku?

Sprzedaż międzynarodowa

W 2023 roku coraz więcej sprzedawców internetowych skupi się na tzw. cross-border, czyli sprzedaży międzynarodowej. Handel produktami pochodzącymi z polskich sklepów będzie można zauważyć m.in. w takich krajach jak Słowacja, Czechy, Niemcy czy Węgry.

Social commerce

Kolejnym trendem w e-commerce w 2023 roku okaże się social commerce, czyli sprzedaż za pośrednictwem Facebooka, Instagrama i innych popularnych serwisów społecznościowych. Tego rodzaju handel umożliwiają funkcje tworzenia sklepów w social mediach. Chcąc zamówić dany produkt, klient nie będzie więc musiał wchodzić na stronę sklepu. Social commerce połączy się również ze streamingiem na żywo – coraz więcej osób podejmuje bowiem decyzje zakupowe podczas oglądania tzw. live’ów na Facebooku czy Instagramie.

Re-commerce

Tendencja o nazwie re-commerce, którą również zaobserwujemy w 2023 roku, jest ściśle związana z troską o środowisko naturalne i ekologią. Trend ten polega bowiem na sprzedaży produktów „z drugiej ręki” lub na zasadzie outletu. Działań z zakresu reverse commerce podejmuje się coraz więcej marek, produkujących m.in. odzież czy sprzęt elektroniczny. Odnawiane towary sprzedawane są w niższych cenach.

Sprzedaż wielokanałowa

Czymś, co z pewnością rozwinie się w 2023 roku, jest sprzedaż wielokanałowa, czyli tzw. omnichannel. Dzięki niej sprzedawca zapewni klientowi taką samą obsługę niezależnie od kanału – to bardzo ważne, aby konsument mógł korzystać z takich samych promocji czy kuponów podczas zakupów zarówno w aplikacji, jak i na stronie www otwieranej na komputerze. Wszystkie źródła powinny zapewniać takie same metody promocji, jednakowe ceny i zniżki oraz łatwą komunikację.

Szybsze płatności

Popularne w tym roku staną się ekspresowe płatności – sprawne zakupy są bowiem czymś, na czym zależy większości konsumentów. Jeżeli cały proces zakupowy obejmuje zbyt dużo kroków i zajmuje wiele czasu, klienci często rezygnują z usług danego sklepu i dokonują zakupu u konkurencji. Niezbędne okaże się więc wdrożenie płatności ekspresowych i możliwość podpięcia karty – wówczas klient nie musi być przekierowywany na stronę banku czy sprawdzać i wpisywać kodu BLIK. Większą popularność zyskają w 2023 roku również tzw. płatności odroczone.

Ulepszenie chat-botów

Większość sklepów internetowych wykorzystuje tzw. chat-boty, umożliwiające prowadzenie konwersacji i zbieranie informacji o konsumentach. W dalszym ciągu jednak niektóre z nich nie działają prawidłowo – w związku z tym klienci nie zawsze otrzymują odpowiedzi na swoje pytania. W 2023 poziom personalizacji chat-botów znacząco wzrośnie, dzięki czemu konwersacje staną się podobne do tych prowadzonych z realnymi pracownikami i doradcami. Ulepszenie chat-botów pomoże w dostosowywaniu ofert do potrzeb klientów oraz w rozwiązywaniu ich problemów.

Wystawiaj faktury w naszym systemie

Wypróbuj przez 45 dni za darmo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *